Johanna

Jag gör inte som alla andra. Skriver sms.
Det är för långt, för rörigt. För mycket.
Jag lägger det här. Där det kommer finnas föralltid.

20 mars. Det är inte många dagar kvar. Det värker i mig. Snart är du borta.
Ett helt annat land, du kommer inte vara här. Ett helt år.

Jag känner mig tom. Jag är inte ledsen, inte glad. Bara tom. Jag kommer bli ledsen, för min skull. Jag kommer bli glad, för din. Men jag vet inte när. Just nu är det bara tomhet, du kommer försvinna.

Allt är rörigt. Mina tankar och känslor. Det har varit tomt länge nu. Sen du sa att du fått en familj. Det var då jag insåg att du faktiskt skulle försvinna. Att du skulle åka härifrån. Länge.

Jag vill glädja mig, och det gör jag innerst inne. Jag tänker på allt kul du kommer få göra, allt du kommer uppleva och det får mig att le. Det kommer vara så du. Men för min egen skull känner jag bara sorg. Att bli lämnad i denna staden utan den jag älskar mest. Första gången jag gråter.

Du är den jag delar allt med. den som jag inte är rädd för att vara mig själv med. Den som jag kan vara ledsen, arg, glad och galen med utan att det förändrar något mellan oss. Du är min glädje och min sorg, min bästa vän i allt.

Jag längtar efter att du ska få uppfylal din dröm, leva ditt liv på ditt sätt. Men jag längtar ännu mer efter att få hem dig. Få krama dig och prata med dig på riktigt,´.

Sitter här och gråter, känns som du redan åkt. Fast egentligen är du bara några hundra meter bort.

Du är min säkerhet. Med dig klarar jag allting. Du ger mig stöd, du håller upp mig och du skänker mig orken att försöka igen. Jag kommer sakna dig.

Du är min lycka, min glädje. Du är pirret i magen och känslan av sommarregn. Jag kommer sakna dig.

Du är den bästa vännen man kan ha. Det finns inga tvivel.

Jag kan inte sluta le genom tårarna. Äntligen ska du få åka. För göra USA. Det är din tid nu. Och det kommer bli en underbar tid.

Jag komemr finnas här hemma för dig. Vid alla tillfällen, så kommer jag göra allt för dig. Och när du kommer hem så kommer jag älska sönder dig.

Lev livet, glöm mig inte.

Jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0